Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Main Menu

De familie van Ann Wangechi bestaat uit moeder Ann en dochters Carol (25 jaar) en Irene (19 jaar). Deze familie wordt al sinds het begin van Stichting Amani in 2007 ondersteund.

Ann heeft op jonge leeftijd polio gehad en is daardoor verlamd geraakt aan haar benen. Zij kan alleen lopen met behulp van speciale schoenen en de beugels en krukken die zij via Stichting Amani heeft gekregen. Deze schoenen en medische hulpmiddelen verslijten uiteraard en moeten eens in de zoveel tijd vervangen worden.

Ann is een enorm positieve, vrolijke vrouw die haar uiterste best doet om voor zichzelf en haar dochters te zorgen. Zij heeft een kleine kiosk in het centrum van Nyeri. Toen wij Ann in 2007 ontmoeten bestond deze kiosk uit niet veel meer dan een paar planken. Hier zat Ann de hele dag, in regen en/of brandende zon. Met behulp van onze donateurs hebben we voor Ann een ware kiosk kunnen bouwen. Zij kan nu haar spullen binnen stallen (dus niet iedere dag in- en uit te ruimen) en ook in haar winkel zitten. Haar shop is in haar favoriete kleur roze geschilderd!

Door de verbetering en uitbreiding van haar kiosk kan Ann meer spullen verkopen, waardoor ze ook meer waar kan inkopen en meer geld kan verdienen voor haar gezin. Ann is een slimme en vriendelijke zakenvrouw. Zij weet hoe ze de prestentatie en verkoop moet regelen. Ook heeft ze ideeën over hoe ze haar omzet kan vergroten, bijvoorbeeld door het verkopen van beltegoed en slotjes die voor schoolkisten gebruikt worden. Ann is zeer trots en vooral ontzettend dankbaar voor de hulp en kansen die zij krijgt. Zij vertelt ons regelmatig dat wij alle mensen in Nederland die haar en haar gezin zo hebben geholpen heel hartelijk moeten bedanken namens haar.

De familie leeft onder arme omstandigheden in een kleine ruimte waar nauwelijks twee bedden in passen. Enkele jaren is Irene ernstig verbrand doordat er bij de buren brand was ontstaan. Irene heeft toen het buurkindje uit de brand gered en is daarbij zelf ernstig verwond geraakt. Zij heeft toen lange tijd in het ziekenhuis moeten liggen en veel behandelingen en therapie nodig gehad. Allemaal medische behandelingen die normaal gesproken niet te betalen zijn. Gelukkig hebben we ervoor kunnen zorgen dat Irene de juiste medische behandelingen heeft gehad en daardoor uiteindelijk goed is hersteld.

En droom is om voor deze familie op een eigen stuk grond een eigen huis te kunnen bouwen. Zodat ze niet alleen een betere leefomgeving krijgen, maar ook niet meer de last van maandelijkse huur meer hoeven te dragen. Ook in Kenia zijn alle kosten de afgelopen jaren enorm gestegen, waardoor het voor Ann erg moeilijk is om de maandelijkse huur te betalen. Daarom wordt deze huur nu door Stichting Amani betaald. Ook ontvangt het gezin iedere maand een voedselpakket, met daarin alle basisbenodigdheden.

Beide dochters van Ann hebben vanaf 2007 onderdeel uitgemaakt van ons onderwijsprogramma. Carol heeft hierdoor middelbaar onderwijs en college afgerond, en heeft daarna een coupeuse opleiding gevolgd. Ze werkt nu als coupeuse en verdient zo geld voor het gezin. Ze maakt bijvoorbeeld prachtige gordijnen! Stichting Amani heeft haar ondersteund bij de aankoop van een naaimachine en materiaal.

Irene heeft met behulp van Stichting Amani de basisschool en de middelbare school gevolgd. Vanwege de schoolonderbreking tijdens haar herstel van ernstige brandwonden, heeft zij besloten haar middelbare school nu niet af te ronden. Ze werkt nu als huishoudster in Nairobi. We helpen haar om op regelmatige basis haar familie in Nyeri te kunnen bezoeken door de reiskosten voor haar te betalen.

IMG 9406a