Mama Susan Wandia, moeder van twee fantastische kinderen en een geweldige oma voor Robert. In de afgelopen tijd is er een hoop veranderd in hun woonsituatie. Haar dochter Lucy (22 jaar) is getrouwd en moeder van dochter Roselyn (2 jaar).

Ze woont met haar gezin in de buurt van haar moeder. Samuel (14 jaar) gaat naar een boarding school waardoorImage hij alleen in de vakantieperiode bij mama Susan is. Onlangs is kleinzoon Robert door zijn moeder meegenomen en is het niet bekend waar hij nu verblijft. Mama Susan woont in een huurhuis, aan de rand van Nyeri stad.

Mama Susan is verlamd en zit in een rolstoel. Hierdoor zijn haar mogelijkheden om te werken beperkt. In 2020 hebben we geïnvesteerd in het bouwen van een shop voor mama Susan. Zij verkoopt onder andere granen, bonen en rijst. Ze is ontzettend dankbaar voor haar eigen winkel. Naast dat ze nu haar eigen inkomen kan generen heeft ze hierdoor ook weer veel sociale contacten. Viermaal per jaar ondersteunen we haar financieel bij haar winkelvoorraad. De jaarlijkse kosten hiervoor zijn 520 euro. Daarnaast was haar oude rolstoel nodig toe aan vervanging. Namens Stichting Amani hebben we haar kunnen voorzien van een nieuwe rolstoel waardoor zij weer zelfstandig kan bewegen.

Lucy is een intelligente en vriendelijke jonge dame van 22 jaar. Voordat wij Lucy leerden kennen, verkeerde ze in de situatie dat ze moest stoppen met de middelbare school omdat het schoolgeld niet betaald kon worden. Stichting Amani heeft besloten haar te ondersteunen bij de onderwijskosten, waardoor het voor haar mogelijk was om de middelbare school met succes te doorlopen en aansluitend een computercursus te volgen. Lucy is een jonge moeder en heeft daarom besloten nu niet verder te studeren maar zich te richten op het beroep coupeuse. Stichting Amani heeft haar ondersteund bij het volgen van deze opleiding, welke ze onlangs heeft afgerond. Onze wens is om haar spoedig te ondersteunen met een naaimachine en materialen zodat ze voor zichzelf aan de slag kan en haar zelfgemaakte producten kan verkopen. De kosten hiervoor worden geschat op zo’n 600 euro.

Samuel (14 jaar) zit inmiddels in de 3e klas van de middelbare (boarding) school. Stichting Amani helpt om de schoolkosten voor hem te betalen, zodat ook hij zijn middelbare schoolperiode goed kan doorlopen. Het schoolgeld bedraagt zo’n 340 euro per jaar. Zijn droom is om piloot te worden!