Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Main Menu

De familie Wanjiku bestaat uit oma Mary (57 jaar), haar dochter Esther (27 jaar) en dochters Beoncy (11 jaar), Jane (9 jaar) en Prince (4 jaar).

Ze wonen in de omgeving Nyeri en beschikken over een klein stuk grond waarop ze mais verbouwen. De meisjes hebben allebei een andere vader, die niet meer in beeld zijn en ook geen verantwoordelijkheid dragen voor hun dochters.
Kenia 51
Toen we de familie Wanjiku voor het eerst ontmoetten, woonden ze met z’n vieren in een hut, gebouwd van verschillende houtsoorten en takken. De kieren werden opgevuld met plastic. Het stond helemaal scheef, waardoor de deur niet meer open of dicht kon maar altijd op een kier bleef staan. Van binnen was het huis volledig donker, het enige licht wat ze hadden kwam van het vuurtje waarop ze hun maaltijd bereiden. Kortom, hun woonsituatie was erg armoedig maar bovendien erg gevaarlijk. Het kon ieder moment instorten. Omdat Stichting Amani ook wil bijdragen aan veilige en fijne leefomstandigheden hebben we in 2016, met behulp van jullie donaties, een stabiele, veilige woning kunnen bouwen. Naast deze woning is er in de afgelopen jaren geïnvesteerd in een watertap, solarverlichting en een aparte wc-ruimte. De familie zou nog graag een cementvloer in de woning willen. Dit biedt meer comfort en de kans op zandvlooien wordt hierdoor geminimaliseerd. De kosten hiervoor bedragen zo’n 500 euro. Zij zijn zelf niet in de mogelijkheid om zo’n investering te bekostigen dus zijn hiervoor afhankelijk van Stichting Amani.IMG 9530

Moeder Esther heeft geen structurele baan. Ze verdient geld met ‘casual jobs’ zoals het wassen van kleding. Echter, dit levert niet voldoende op om haar familie te voorzien in alle basisbenodigdheden. Daarom ondersteunt Stichting Amani in de kosten voor water (zo’n 50 euro per jaar) en ontvangen ze maandelijks een voedselpakket ter waarde van zo’n 30 euro. Ook zijn de twee zusjes opgenomen in het onderwijsprogramma.

Beoncy zit in groep 8 van Kwanderi Primary school. Volgend jaar gaat zij naar de middelbare school. Jane zit in groep 5 en Prince zit in de kleuterklas. Het schoolgeld voor de twee zusjes bedraagt in totaal zo’n 150 euro per jaar. Het schoolgeld van Prince wordt betaald door de kerk. Stichting Amani draagt graag bij in de schoolkosten voor de zusjes, zodat ook zij kans maken op middelbaar onderwijs en eventueel vervolgonderwijs. Deze drie lieve kinderen gaan in ieder geval met veel plezier naar school!

Wij zijn blij dat we deze familie mogen ondersteunen en hopen dat we deze familie nog een lange tijd mogen volgen en dat ze veel progressie zullen boeken en hun levensomstandigheden zullen blijven verbeteren.

Jane 2IMG 9552Beoncy