Dit zijn de zusjes Annie (15 jaar) en Grace (13 jaar), twee super enthousiaste, leergierige en intelligente jonge meiden die niets liever willen dan hun droom achterna jagen. Zo wil Grace manager van een ziekenhuis worden en Annie wil dokter worden.

Alleen, hoe kun je in die droom blijven geloven als je eigenlijk over geen (extra) geld beschikt om onderwijs te bekostigen? Hun vader is in 2006 overleden. Ze bleven toen achter bij hun moeder. Hun moeder is echter geestelijk niet in orde en sinds 2008 weet niemand meer waar ze is. Annie en Grace wonen sindsdien bij hun tante Cecilia, de zus van hun vader. Tante Cecilia draagt goede zorg voor deze twee lieve meiden. Tijdens ons bezoek in februari 2016 waren ze ontzettend nieuwsgierig naar ons leven in Nederland en dankbaar voor ons bezoek.

De zusjes zitten op dit moment in groep 8 van het basisonderwijs en willen in februari 2017 graag naar een ‘boarding school’. Of ze toegelaten worden hangt helemaal af van hun inzet en cijfers. De huidige school is hier erg tevreden over, dus de kans is groot dat ze hier naar toe kunnen, alleen zonder financiële middelen zou dit niet mogelijk zijn. Stichting Amani heeft besloten om deze twee meiden op te nemen in het onderwijsprogramma, zodat zij deel kunnen nemen aan middelbaar onderwijs en vervolgens vervolgonderwijs. Annie en Grace kunnen hierdoor blijven geloven in hun droom!