Wanjiku De familie Wanjiku bestaat uit oma Mary (57), moeder Esther (27 ) en Beoncy (11), Jane (9) en Prince (4). Toen we de familie Wanjiku ontmoetten, woonden ze in een kleine hut van hout en takken, zonder ramen.

Zeer armoedige omstandigheden en bovendien erg gevaarlijk omdat het ieder moment kon instorten. In 2016 hebben we met jullie donaties, een nieuwe, veilige woning kunnen bouwen. Ook hebben we de afgelopen jaren geïnvesteerd in een watertap, solarverlichting en een wc. Het huis heeft nu geen vloer, maar is – zoals wel vaker in Kenia gebeurt – gebouwd op de zandgrond. Met dit project willen we een cementvloer in de woning laten leggen. Dit biedt niet alleen veel meer comfort, maar maakt ook de kans op zandvlooien (jiggers) die allerlei ontstekingen in de voeten kunnen veroorzaken veel kleiner.