Stichting Amani

Stichting Amani 15 Jaar!

ballonnen 15 jaar  vlaggenlijn 15 jaar

ballonnen 15 jaar

In november 2007 zijn wij naar Kenia (Nyeri) vertrokken om daar 2 maanden als vrijwilligers in een kindertehuis te werken. We hadden toen niet kunnen bedenken hoe deze ervaring onze levens voorgoed zou veranderen. De armoede die we daar hebben gezien is onbeschrijfelijk. Maar ook de positiviteit en hoop van de mensen, en het besef dat wij in staat zijn om met voor ons kleine bedragen een groot verschil te maken in de levens van de mensen daar.

Nadat we op kerstavond 2007 weer terug kwamen in Nederland was er voor ons maar één optie, en dat was de mensen die we in Kenia hadden ontmoet blijvend ondersteunen. En niet door ze een zogenaamde vis te geven, maar een hengel. En zo werd begin 2008 Stichting Amani officieel opgericht en ondersteunen wij met jullie hulp nu al 15 jaar vele gezinnen in Kenia. Zonder strijkstok, want alle donaties die wij ontvangen komen 100% terecht bij de gezinnen.

Onze droom is nog steeds om de mensen daar hoop en perspectief te kunnen bieden op een betere toekomst. Een toekomst waarin ze niet langer van onze hulp afhankelijk zijn maar voor zichzelf en hun gezinnen kunnen zorgen. Deze droom realiseren we door ons – naast uiteraard de noodzakelijke primaire levensbehoeften - met name te richten op projecten die gericht zijn op zelfvoorzienendheid. Onderwijs is de sleutel om iemand de kans te geven op een betere toekomst. Zonder onderwijs is er in landen als Kenia nauwelijks kans op een baan en dreigt een bestaan in grote armoede. Wij hopen onze droom nog heel lang en voor heel veel kinderen waar te kunnen maken.

Ons 15-jarig bestaan kunnen en willen we natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan. We hebben 15 projecten geselecteerd die we in 2023 hopen te kunnen realiseren. Maar dat kunnen we niet alleen, hiervoor is jullie hulp nodig. Hieronder vind je uitleg over de projecten. Spreekt een project je aan en kun je iets missen – echt, alle kleine beetjes helpen – dan kun je doneren via de donatieknop en zie je aan de thermometer direct het effect van je donatie. Als een thermometer vol is, kunnen wij het project realiseren en daarover informeren we jullie uiteraard via onze nieuwsbrief. Kijk hier voor alle projecten.

Eind december zal Jelly, samen met een vriendin Nicole, de families van Stichting Amani bezoeken. Het is altijd weer een bijzonder moment om elkaar te zien. We kijken er dan ook erg naar uit.

Met eigen ogen kunnen we zien hoe het met ze gaat en welke vooruitgang ze hebben geboekt. Daarnaast zullen we ook samen met de families en Patrick gaan kijken welke wensen nog vervuld kunnen worden. We zullen in de eerste nieuwsbrief van 2020 uitgebreid aandacht besteden aan alle ontwikkelingen. Ook zullen we proberen om tijdens ons bezoek updates te geven via onze website en social media.