Graag stellen we jullie voor aan de zusjes Annie (19 jaar) en Grace (18 jaar), twee super enthousiaste, leergierige en intelligente jonge meiden die niets liever willen dan hun droom achterna jagen.

De familie Wanjiku bestaat uit oma Mary (57 jaar), haar dochter Esther (27 jaar) en dochters Beoncy (11 jaar), Jane (9 jaar) en Prince (4 jaar).

Mama Maria is moeder van 9 kinderen en oma van één kleinkind. Drie van haar kinderen wonen op dit moment bij haar, evenals haar kleinkind. We zijn erg blij dat we deze familie mogen ondersteunen middels diverse programma’s, want hulp is hard nodig voor dit gezin.

Joyce is een serieuze en verlegen jonge dame van inmiddels 22 jaar. De moeder van Joyce heeft een psychische stoornis (vermoedelijk schizofrenie) en heeft naast Joyce nog 6 kinderen. De zus van Jane woont vlakbij de moeder van Joyce en vond de situatie dermate zorgwekkend dat zij Joyce in  huis heeft genomen.

Het verhaal van deze twee broers is er één dat helaas regelmatig voorkomt in Kenia. Hun moeder is vrijwel direct na de geboorte van Daniel overleden. Omdat vader niet meer in beeld was, is de zorg voor de jongens destijds overgenomen door oma en oom Kiiru.In Kenia bestaan geen voorzieningen als pensioen en AOW. Dit betekent dat oma ondanks haar leeftijd gewoon moest blijven werken om voor de jongens te kunnen zorgen.

Toen wij in 2007 de jongens Samuel en Kilonzo voor het eerst ontmoeten, waren het jongetjes van 3 jaar oud die niet konden praten en lopen.Samuel is het neefje van Kilonzo en wordt door zijn tante (ook wel Mama Kilonzo genoemd), opgevoed omdat zijn moeder hem in de steek heeft gelaten. Samuel heeft HIV. Daarnaast zijn Samuel en Kilonzo beiden autistisch.

Mama Susan Wandia, moeder van twee fantastische kinderen en een geweldige oma voor Robert. In de afgelopen tijd is er een hoop veranderd in hun woonsituatie. Haar dochter Lucy (22 jaar) is getrouwd en moeder van dochter Roselyn (2 jaar).

De familie van Ann Wangechi bestaat uit moeder Ann en dochters Carol (25 jaar) en Irene (19 jaar). Deze familie wordt al sinds het begin van Stichting Amani in 2007 ondersteund.

Godfrey hebben we in 2007 leren kennen als een ongelooflijk veerkrachtige, lieve, vrolijke en enthousiaste man. Inmiddels is hij 44 jaar, zijn beide ouders zijn overleden en hij woont op een erf met zijn oudste zus Charity (46 jaar), haar 6 kinderen (in de leeftijd van 8 tot 27 jaar) en één kleinkind (6 jaar).

Het verhaal van de kinderen van familie Kagori is zeer schrijnend. Zij behoren tot een van de armste gezinnen en bestaan uit 8 kinderen. Hun vader is overleden en hun moeder is verstandelijk gehandicapt. Zij was vaak veel dagen van huis en het vermoeden bestond dat zij tijdens haar afwezigheid bij mannen verbleef die haar betaalden en misbruikten voor seks. De kinderen waren dan alleen thuis en moesten voor zichzelf zorgen.

De familie Kimila bestaat uit overgrootoma (rond de 70 jaar), oom George (28 jaar), zijn vrouw en zoontje Prince (2 jaar) en zijn drie neefjes Kevin (16 jaar), Dennis (14 jaar) en David (12 jaar). De moeder en oma van deze jongens zijn overleden aan HIV, daarom is de zorg overgenomen door overgrootoma en hun oom.