Dit is Lucy Wandia, een intelligente en vriendelijke jonge dame van 18 jaar, die met haar moeder Susan (41 jaar) en haar broertje Samuel (10 jaar) in een klein, houten huurhuisje woont, net buiten Nyeri. Moeder Susan is verlamd en zit in een rolstoel. Ze heeft veel zorg van Lucy nodig.

Omdat moeder in een rolstoel zit, kan zij op dit moment niet in eigen inkomen voorzien en daarom het schoolgeld voor Lucy en haar broertje niet betalen.

Moeder Susan zou graag een eigen shop willen aan de kant van de straat, zodat ze overdag een bezigheid heeft en tegelijkertijd wat geld kan verdienen en onder de mensen is. Stichting Amani heeft haar verzoek op dit moment in behandeling. Patrick gaat onderzoeken wat de kosten zullen zijn voor een kleine shop en de bevoorrading hiervan, zodat we moeder Susan hier hopelijk spoedig in kunnen ondersteunen.

Lucy heeft onlangs de middelbare school afgerond en wacht nu op haar eindcijfers. Voordat wij Lucy leerden kennen, verkeerde ze in de situatie dat ze moest stoppen met de middelbare school omdat het schoolgeld niet betaald kon worden. Op dat moment is zij in aanraking gekomen met Stichting Amani en hebben we besloten om dit gezin structureel te ondersteunen. Stichting Amani heeft deo onderwijskosten voor middelbare school betaald en zal het ook mogelijk maken voor Lucy om verder te studeren. Ze wil graag naar de universiteit. Als het goed is kan ze hiermee starten in september 2016. Haar wens voor de toekomst is om een in de farmacie te werken. Lucy werkt zeer hard dus aan motivatie zal het niet ontbreken. Stichting Amani zal haar helpen om deze droom te verwezenlijken. Op dit moment volgt Lucy een computercursus om zo beter voorbereid te starten met haar universitaire opleiding.

Haar broertje Samuel (10 jaar) zit in groep 5. Stichting Amani helpt moeder Susan om de schoolkosten voor hem te betalen, zodat ook hij zijn basisschoolperiode goed zal doorlopen en vervolgens kan doorstromen naar de middelbare school. Zijn droom is om piloot te worden.