Godfrey hebben we in 2007 leren kennen als een ongelooflijk veerkrachtige, lieve, vrolijke en   enthousiaste man. Inmiddels is hij 40 jaar, zijn beide ouders zijn overleden en woont hij op een erf met zijn oudste zus Charity (42 jaar), haar 6 kinderen (in de leeftijd van 4 tot 23 jaar) en één kleinkind (2,5 jaar).

Zijn jongste zus Rose (38 jaar), moeder van drie kinderen, is HIV-positief en heeft ook een tijdje bij Godfrey gewoond nadat haar man haar en de kinderen in de steek had gelaten. Inmiddels zijn de kinderen van Rose in een kindertehuis geplaatst en is zij weer terug bij haar man.

Godfrey en zijn familie zijn zeer dank voor de hulp die zij ontvangen van Stichting Amani en ontvangen ons iedere keer weer met open armen en wij hun!

Voedselprogramma en zelfvoorziening

Godfrey doet zijn uiterste best om zijn familie iedere dag in de basisbehoeften te voorzien, maar dit is erg lastig voor hem. Hij heeft namelijk een spierziekte (mogelijk MS) en daardoor fysiek erg zwak en instabiel. In de loop der jaren zien we hem zichtbaar achteruit gaan. Momenteel werkt Godfrey van maandag tot en met zaterdag in het plaatselijke dorpje als schoenmaker. Hij heeft een bescheiden open plekje waar hij klanten ontvangen. Hij heeft echter weinig middelen en zijn droom is om over betere middelen en materialen te beschikken zodat hij meer geld kan verdienen. Nu verdient hij gemiddeld 1,80 euro per dag, waarvan hij 90 eurocent moet betalen voor vervoer heen en terug, dit omdat hij niet in staat is te lopen. Graag willen we kijken welke mogelijkheden er zijn om deze fantastische en dankbare man te ondersteunen op dit gebied, zodat hij nog beter in staat is om voor zichzelf maar ook voor zijn familie te zorgen. Tot die tijd zorgt Stichting Amani er voor dat zij maandelijks een voedselpakket ontvangen ter waarde van ongeveer 35 euro. Stichting Amani heeft Godfrey in de loop der jaren ook geholpen zijn erf uit te breiden. Op dit moment is hij in bezit van een koe en twee geiten, waarvan één geit drachtig is. Vanwege de fysieke beperking van Godfrey draagt de oudste zoon van zijn zus, James (23 jaar) zorg voor de dieren en ook voor het stuk grond waarop onder andere mais en aardappelen worden verbouwd. Godfrey heeft een regenton van Stichting Amani gekregen om daar in water te kunnen opvangen zodat het land kan geïrrigeerd kan worden in tijden van droogte.

Gezondheidsprogramma

Zowel Godfrey als zijn zus Charity hebben een fysieke beperking. Het is belangrijk dat zij regelmatig gezien worden door een dokter en fysiotherapeut. Ze zijn dan ook beide opgenomen in ons gezondheidsprogramma. Tijdens ons bezoek in februari 2016 zagen we dat beide met een houten stok liepen, die slechts enige stabiliteit gaf. Daarom zijn Godfrey en Charity naar het ziekenhuis gegaan voor het op laten meten van de maten voor een medische wandelstok, ook een onderdeel van het gezondheidsprogramma.

Onderwijsprogramma

De verwachting is ook dat de kinderen van Charity opgenomen zullen worden in het onderwijsprogramma. Brian (14 jaar) en Mercy (11 jaar) zitten nu in groep 6, Caroline (10 jaar) in groep 4 en Haron (4 jaar) gaat naar de kleuterschool.