De familie van Ann Wangechi bestaat uit moeder Ann en dochters Carol (21 jaar) en Irene (15 jaar). Ann is door polio op jonge leeftijd verlamd geraakt aan haar benen. Zij kan alleen lopen met behulp van de beugels en krukken die zij via Stichting Amani heeft gekregen.

De familie leeft onder arme omstandigheden in een kleine ruimte waar nauwelijks twee bedden in passen.

Ann is een positieve, vrolijke vrouw die haar uiterste best doet om voor zichzelf en haar dochters te zorgen. Zij heeft een kleine kiosk in het centrum van Nyeri. Toen wij Ann ontmoeten bestond deze kiosk uit niet veel meer dan een paar planken. Hier zat Ann de hele dag, in regen en brandende zon. Met behulp van onze donateurs hebben we voor Ann een ware kiosk kunnen bouwen. Zij kan nu haar spullen binnen stallen en ook zelf in haar winkel zitten. Onlangs is de shop zelfs in haar favoriete kleur roze geschilderd! Door de verbetering en uitbreiding van haar kiosk kan Ann meer spullen verkopen, waardoor ze ook meer waar kan inkopen en meer geld kan verdienen voor haar gezin. Ann is een slimme, vriendelijke zakenvrouw. Zij weet hoe ze de prestentatie en verkoop moet regelen. Ook heeft ze ideeën over hoe ze haar omzet kan vergroten, bijvoorbeeld door het verkopen van beltegoed en slotjes die voor schoolkisten gebruikt worden. Ann is zeer trots en vooral dankbaar. Zij vertelt ons regelmatig dat wij alle mensen in Nederland die haar en haar gezin zo hebben geholpen heel hartelijk moeten bedanken namens haar.

Beide dochters van Ann hebben we toegevoegd aan ons onderwijsprogramma. Carol heeft het middelbaar onderwijs inmiddels afgerond en gaat nu naar college. Ze volgt de opleiding coupeuse en loopt op dit moment stage bij een kledingmaker in het dorp. Wij zorgen ervoor dat zij wekelijks materiaal kan kopen zodat ze haar werk kan blijven doen gedurende de opleiding. Ze heeft veel plezier in haar stage en merkt dat ze al een vaste klantenkring opbouwt in Nyeri. Ze wenst voor in de nabije toekomst een eigen werkplek, materiaal en een naaimachine, zodat ze uiteindelijk in eigen onderhoud kan voorzien. Uiteraard zullen wij kijken hoe we haar hierbij kunnen ondersteunen.

Irene heeft vorig jaar de basisschool afgerond en zit nu in het eerste jaar van de middelbare school in Nyeri, Temple Road Secondary School. Tijdens ons bezoek in februari 2016 werden we hartelijk ontvangen door de directrice en mochten we een kijkje nemen tijdens de sportdag. Irene is een fanatiek hardloopster, dus we hadden vanuit Nederland wat sportkleding voor haar meegenomen. Daarnaast zorgt Stichting Amani ervoor dat Irene een uniform heeft, schoolschoenen, schoolboeken en andere benodigdheden zoals pennen en schriften en een schooltas. Irene droomt ervan om ingenieur of dokter te worden.

Kenia 12