Joyce is een serieuze en verlegen jonge dame van inmiddels 22 jaar. De moeder van Joyce heeft een psychische stoornis (vermoedelijk schizofrenie) en heeft naast Joyce nog 6 kinderen. De zus van Jane woont vlakbij de moeder van Joyce en vond de situatie dermate zorgwekkend dat zij Joyce in  huis heeft genomen.

Joyce heeft daarna nog enige tijd bij Jane en een vriendin van school gewoond.

Dankzij Stichting Amani heeft Joyce haar middelbare school diploma kunnen halen en gaat zij nu naar college in Nakuru. Ze woont op de campus. Haar opleiding kan vergeleken worden met de Hogere Hotelschool in Nederland. Joyce haalt goede resultaten en is bijna klaar voor haar examen in juli 2016. Daarna volgt er nog een stage van drie maanden en als ze dit met goed resultaat afrondt, is ze afgestudeerd en klaar om te gaan werken. Een baan in een hotel of bediening zal Joyce een goede toekomst bieden waarin ze niet meer afhankelijk zal zijn van Stichting Amani.