Graag stellen we jullie voor aan de zusjes Annie (19 jaar) en Grace (18 jaar), twee super enthousiaste, leergierige en intelligente jonge meiden die niets liever willen dan hun droom achterna jagen.

Alleen, hoe kun je in die droom blijven geloven als je eigenlijk over geen (extra) geld beschikt om onderwijs te bekostigen? Hun vader is in 2006 overleden. Ze bleven toen achter bij hun moeder. Hun moeder is echter geestelijk niet in orde en sinds 2008 weet niemand meer waar ze is. Annie en Grace wonen sindsdien bij hun tante Cecilia, de zus van hun vader. Tante Cecilia draagt goede zorg voor deze twee lieve meiden.

Annie 4Stichting Amani heeft besloten om deze twee meiden op te nemen in het onderwijsprogramma. De zusjes hebben, dankzij de ondersteuning van Stichting Amani en uiteraard hun eigen inzet, in 2020 hun middelbare school afgerond en zijn beide gestart met hoger onderwijs in 2021. Annie zit inmiddels in het tweede jaar van Rift Valley Institute, richting ‘Food and Beverages/ Hotel’ in Nakuru en start in 2023 met het derde jaar. Ze heeft het erg naar haar zin!

Ook Grace is na haar middelbare school verder gaan studeren. Zij is begonnen met deGrace 4 opleiding om lerares te worden en verblijft in het ‘school hostel’ in Thika. Ook zij zit inmiddels in het tweede jaar en verwacht in eind 2023 de opleiding af te ronden.

Hoger onderwijs is aanzienlijk duurder dan basis- en middelbaar onderwijs. Daarnaast komen er extra kosten bij voor onderkomen. De kosten voor Annie liggen rond de 1800 euro per jaar. De kosten voor Grace liggen rond de 1900 euro per jaar. Dit zijn forse bedragen, en zonder de ondersteuning van Stichting Amani hadden de zusjes geen kans gemaakt om door te studeren met uiteindelijk betere kansen op de arbeidsmarkt.

Dankzij jullie steun kunnen Annie en Grace blijven geloven in hun droom! Asante sana namens Annie en Grace!